X

Za vaš uređaj je
dostupna aplikacija

latinica  ћирилица
20/06/2016 |  19:17 | Izvor: Agencije

Zašto ne treba da uzimate lijekove na svoju ruku

Reper Lil Vejn na bolničkom je liječenju po ko zna koji put zbog epileptičnih napada, a prema pojedinim izvještajima, krivac za njegovo stanje je pretjerana konzumacija sirupa za kašalj.
Sirup (Foto: Thinkstock) -
Sirup (Foto: Thinkstock)

Naime, pretjerana konzumacija lijekova na bazi kodeina predstavlja veliki rizik za zdravlje i izaziva zavisnost.

Prema pojedinim izvještajima američkih medija, reper je na nastupu u Milvokiju popio tri cijele flašice sirupa čiji je sastojak kodein, analgetik koji služi i kao supresant kašlja.

U jetri ga organizam transformiše u morfijum koji, kao i svi lijekovi iz kategorije opoida, utiče na raspoloženje.

Lil Vejn je sirup uzimao u kombinaciji sa jednim gaziranim napitkom i gumenim bombonama koji je kao koktel vrlo popularan među poznatima u Americi, ali je postao zavisan od njega. U njegovom slučaju, epileptični napadi nisu izazvani konzumacijom kodeina, ali je moguće da su oni poslljdica apstinencijalne krize, koja je u slučaju zavisnosti od opoida izaziva niz komplikacija.

U svakom slučaju, uzimanje lijekova na bazi kodeina može biti vrlo opasno, a naročito u takozvane rekreativne svrhe.